Conform
Codului de Practici și Proceduri al prestatorului de servicii de încredere STISC certificatul cheii publice se revocă în următoarele cazuri:
a) la cererea titularului certificatului cheii publice;
b) la cererea conducătorului persoanei juridice în care activează titularul certificatului cheii publice, în cazul certificatelor eliberate titularilor acestora pentru reprezentarea persoanei juridice;
c) la depistarea unor informații neveridice în cererea de certificare a cheii publice sau în certificatul cheii publice;
d) la încălcarea confidențialității cheii private (compromiterea cheii private);
e) la expirarea termenului pentru care a fost suspendată valabilitatea certificatului cheii publice și în lipsa unei cereri din partea titularului certificatului cheii publice privind restabilirea valabilității acestuia;
f) la modificarea informației cuprinse în certificatul cheii publice;
g) în cazul decesului titularului certificatului cheii publice sau al instituirii unei măsuri de ocrotire judiciare (ocrotire provizorie, curatelă sau tutelă) în privința titularului;
h) la solicitarea organului de supraveghere și control, în cazul încălcării prevederilor Legii nr.124/2022.
* Prin compromiterea cheii private se înțelege una din următoarele situații:
a) accesul neautorizat la cheia privată sau motive întemeiate pentru care se consideră că s-a accesat neautorizat cheia privată;
b) pierderea dispozitivului cu cheia privată sau motive întemeiate care să determine luarea în considerare a acestui fapt;
c) furtul cheii private sau suspiciune în acest sens;
d) ștergerea cheii private, accidental sau nu.
Procedura prevede completarea cererii de revocare corespunzătoare categoriei solicitantului, descărcată de pe pagina
https://semnatura.md/requests, semnarea acesteia (după caz aplicarea ștampilei) și expedierea acesteia la adresa
acte@stisc.gov.md. Alternativ, cererea poate depusă pe suport de hîrtie semnată olograf la unul din oficiile indicate pe site-ul oficial:
https://semnatura.md/offices.