SERVICIUL TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI ȘI SECURITATE CIBERNETICĂ
Prestator de servicii de încredere calificat

Servicii ServerSign

Serviciile de aplicare și/sau verificare automatizată a semnăturii electronice calificate reprezintă o soluție sigură în eficientizarea proceselor interne aferente fluxului masiv de documente, ce necesită a fi semnate electronic. Reducerea costurilor operaționale şi gestionarea eficientă a timpului, sunt principalele atu-uri ale acestui instrument util și indispensabil pentru digitalizarea proceselor instituționale.


Serviciul reprezintă o soluţie automatizată, destinată aplicării/verificării semnăturii electronice calificate (cu forţă juridică) prin intermediul unui PKI Server și exclude necesitatea executării manuale a procedurii de semnare/verificare a unui document electronic.

Poate fi semnat atât conținut electronic în format xml, cât și conținut electronic în format pdf.

Avantaje:

  1. Comoditate -- exclude necesitatea executării manuale a procedurii de semnare/verificare a unui document electronic,
  2. Eficiență -- reducerea costurilor operaționale,
  3. Timp redus -- gestionarea eficientă a timpului,
  4. Securitate -- schimbul de documente între STISC și beneficiar are loc doar prin canale securizate și doar la solicitarea beneficiarului,
  5. Non-repudiere – conținutul electronic semnat nu poate fi negat ulterior,
  6. Integritate – asigură integritatea conținutului electronic primit și a documentului electronic transmis,
  7. Autenticitate – asigură verificarea autenticității semnăturii electronice calificate

Pentru a beneficia de servicii este necesar de a parcurge următorii pași:

      • Semnarea Acordului de testare gratuită a serviciilor STISC oferă posibilitatea de a testa serviciul. Inițial este necesar de a-l integra prin API. Documentația tehnică, în acest sens, se oferă urmare a semnării bilaterale a Acordului.
      • Completarea și depunerea Cererii de solicitare a accesului la mediul de test.

      Cererea și Acordul urmează a fi semnate electronic și transmise la adresa de email pkisrv@stisc.gov.md sau semnate olograf și prezentate pe suport de hârtie.

    1. Semnarea Contractului și utilizarea serviciului în mediul de producție

După integrare și testare cu succes a serviciului, se prezintă:

    • Contractul de prestări servicii , semnat electronic sau olograf de către conducător sau persoana împuternicită și ștampilat, după caz;.
    • cererea ce conține lista persoanelor pentru care se solicită prestarea serviciilor de certificare, semnată electronic sau olograf de către conducător sau persoana împuternicită,
    • cererea de certificare a cheii publice , pentru persoana căreia i se solicită prestarea serviciilor de certificare, semnată electronic sau olograf de către aceasta și datată,
    • copia lizibilă a actului de identitate, valabil la data solicitării, pentru fiecare persoană căreia i se solicită prestarea serviciilor de certificare;
    • copia lizibilă a actului ce confirmă împuternicirile de reprezentare și prevede expres dreptul de semnare a documentelor în locul conducătorului, după caz;
    • cerere pentru certificat de sistem, după caz